Roadkill.

Och helvete vad jag grät! Jag råkade köra på en rävunge igår. Alla säger att det är sånt som händer, och självklart är det de, men helvete va tungt det kändes. Det var två st som skulle springa över vägen. En av dem hade hunnit längre ut på vägen än den andra. Jag försökte bromsa och väja medans räven fick panik om vilket håll den skulle springa åt och pang....

Jag tror jag bara körde över benen på den och då känns det mer hemskt, för då lider den ju. Kunde inte vända eller något på vägen då de va enkelriktat. Jag fick panik och började stortjuta och tyckte jag va världens mest hemska människa. Ringde mamma och frågade vad jag kunde göra, mamma försökte lugna ner mig och sa att de inte fanns något jag kunde göra egentligen.. Har aldirg kört på ett djur förut och vill aldrig mer göra om det. Känner mig jätte hemskt.....

Ska in till moster sen och grilla så då kommer vi köra förbi så man ser vägen där det hände, jag hoppas att räven inte ligger kvar och då hoppas på att den bara fått sig en smäll så den klarade sig. Men samtidigt är jag ororlig över skador så jag hoppas isf att den avled utan att känna något.

Ja, jag vet att det är sånt som händer. Men jag har jättedåligt samvete.

/ Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0