Sedan jag blev gravid har jag..

- Plussat vågen med 2 kg.

- Spytt i mängder, dock är den tiden förbi nu. Tack gode gud!

- Gråtit ett fåtal gånger till obetydliga saker. Jag grät exempel en gång bara för att jag skulle vika tvätt, haha!

- Fått större bröst. Roligt kan tyckas men att köpa nya bh:ar stup i kvarten blir ju lite dyrt tillslut.

- Haft väldigt ont i brösten. Inte lika mycket nu som det varit och tur är väl de!

- Blivit mer svartsjuk. Hjärnan spelar en några spratt ibland men har nästan alltid lyckats tänka bort de. Tog upp det någon gång och Krikke verkade förstå och stötta mig med det ist, vilket va väldigt skönt!

- Haft lättare att bli besviken.

- Blivit rökfri. Duktigt va? Dock drömmer jag mycket om cigg.

- Blivit mycket mer törstig än vanligt

- Aldrig varit med om en kissblåsa som vill tömmas så ofta som min.

Folk säger att deras hormoner gör att de blir så mycket lättare arga osv. Jag har dock inte märkt så mycket av det. Mer att jag kanske små irriterar mig lättare men försöker snabbt andas bort det. Detta med att bli arg och trubbig, alltså jag har alltid haft ett jäkla humör och kort stubin kan jag ha vare sig jag är gravid eller inte. Jag säger inte att folk utnyttjar sin graviditet för att få vara arg, kanske mer att jag haft tur som inte haft de upp och nedgångarna med ilska (ännu, kanske jag ska skriva. Man vet aldrig, haha!).



Bild från vecka 15.


Kommentarer
Postat av: sara

MYYYYS MAGE :D

2010-12-19 @ 15:39:22
URL: http://sarastraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0