Studentens tider!

Många är ute och jagar klänningar till både bal och student. Jag kommer ihåg när jag gjorde det. Jag hittade fina kläder, ja visst va både student och balklänning fina. Dock hade jag aldrig valt dem idag. Dagens mode har ju ändrats. Klänningen jag hade på balen va ju inte den första jag såg heller. Den första jag såg va såååååå fin. Knall gul, korsad öppen snörning i ryggen, stor kjol, tub klänning med riktigt snygga detaljer (för mig att det inte satt några små band på den). Till den var det svarta handskar, en svart riktigt snygg väska man kunde köpa till. Alltså ni förstår inte. Den kanske inte låter snygg men jag smälte utav bara fan. När jag sedan skulle kolla på den igen för att det var dags att köpa klänning (då hade det gått endast få dagar), så var den borta!!!! Helvetes jävla skit tyckte jag och fick ta en lite mer "vanlig" men fin enkel klänning. Den midjan är ganska intressant. Ska mäta den någon dag så ska ni få se vad liten den var. Jag kan inte förstå själv att jag var så liten i midjan då. Jag kommer fortfarande i den men det är nog inte som det var då :P haha. Jaja, nog om det och tillbaka till ämnet.


Min balklänning!

Medans folk springer och kollar/letar klänningar går man ju själv och tänker tillbaka! Önskar man kunde få göra det en gång till! Trots lite minnes luckor från kvällen så hade jag jäkligt roligt! Dock var en detalj inte så rolig när jag bråkade med krikke i telen. Var så full så fick för mig att han sa ngt elakt till min bästa vän Jossan blondast Karlsson :P haha. Så var inte läget. Sedan blev jag utslängd från krogen ganska tidigt. Eller tidigt och tidigt. Det var inte kvart i två om man säger så då. Men icke var det vakterna som "slängde ut" mig, nej utan min käre bäste vän Jossan igen där då :P haha. Jäkla unge tyckte jag va för full bara för att jag vinglade till en gång för mycket. Jag hade ju svin kul jag! Nåja, med lite hjälp från henne kom jag ut och fick behövlig luft. Träffade lite andra kompisar som tagit studenten året innan. De bjöd mig på mat och fick höra mycket roliga historier kan jag tänka mig. Så mycket som jag skrattade och skällde efter jossan som faktiskt på ett snällt sätt hjälpt mig ut :P haha
Den andra Josefine (Andersson) var nog inte allt för glad på mig heller, inte sur, men inte glad. Henne hade jag näst intill tvingat upp på baren och sen buttat ner, haha. Absolut inte med mening! Detta kom jag inte ihåg först utan fick höra. Men bilder har kommit tillbaka på det så jaa, när jag kom ihåg det va det ju bara att be om ursäkt! :P hehe.

Jaja, studenten var en myyyycket rolig dag! Måste tillägga att jag blev skjutsad av min älskade kusin Johanna när jag skulle upp till Jossan som då va hos sin pappa på herrhagen. Väl i bilen satt jag coh sjöng och skrek så när jag tänker tillbaka hör jag även hur Johanna skrattar åt mig när jag satt där ensam i bilen med henne och sjöng till låtarna som va på skivan! Haha, lite ful man va  ändå :P hahaha! Nej nu ska jag se på tv/film. Kul med lite nostalgi ibland!



Jag och Michaela student -07, på den roliga middagen med filmer på oss elever och god mat! Ca en timme innan utspring! Fan va kul det var!




//Linda


Kommentarer
Postat av: emma

aw :D det var längesen det ;) själv har jag min snaaart

2010-04-21 @ 00:14:13
URL: http://emawa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0