Pinsamheter och tröstkjolar

Idag har jag varit röd som en tomat! Och då menar jag verkligen som en tomat. Det började med att jag och mamma bestämde oss för att dra mot stan och ta en liten shoppingtur efter mitt jobb. Sagt och gjort. Kikade lite, hängde undan ett linne vi ska hämta imorgon. Mamma köpte ett skärp osv.

Efter att vi va klara tänkte vi att vi tar bergvik också, just för att kolla lite och så. Vi drog in på Gina Tricot där vi skulle kika efter ett par byxor jag förälskade mig i. Slutade med att jag fick två kjolar istället. Två likadana men en grön/blå jag ska ha på julafton och en champagnefärgad jag ska ha på nyår när det är fest för Krikkes föräldrar som varit gifta sen stenåldern ;) Nejdå men de har varit gifta i 20 år om jag minns rätt. Det är ju en evighet! Underbara människor.

Hur som helst, på bergvik fortsatte vi kika runt. Vi sprang in på Affection för att köpa ett silverglittrigt nagellack. Det är behövligt för mina naglar just nu. Måste fixa mina naglar med det. Efter köpet fortsatte vi in på diverse affärer. Mamma slank in på Väskshoppen och köpte en väska som hon tittat på jag vet inte hur länge, så det var ju på tiden att den fick följa med hem.

Vi fortsatte in på Maxi för att handla lite mjölk och lite sånt. Vi gick där och strosade och plockade i det vi skulle ha. När vi va klara satte vi klackarna mot kassan. Vi gav fram den där scannern och betalade tog våra varoro och gick ut. APAPAPAPAPPPP... Vad hör vi? Piiiip och ser blinkande lampor? Rätt!

Vi tog igenom kasse efter kasse och inget pep. Ingen av oss heller. Åh just ja min väska. Jaa det var den. Jag började genast fundera vad fan det kunde vara som pep. Hon frågade om snus och bakpotatis. Nej men om jag hade snus i helt enkelt för sånt kan ge avslag med gamla larm osv. Men icke, jag snusar inte. Kom då på att jag köpt en brunkräm. Ställde mig och började leta upp den och blev allt mer röd i ansiktet och allt mer ilsken och arg. Hittade den och tjejen som stod i kassan frågade "har du kvitto kvar?" Jag svarade "mjoo.. någonstans ska jag väl ha det" medans jag kände paniken bli större och färgen i ansiktet allt mer röd. Vart fan är kvittot? Blev bara mer och mer röd och då.. JAAA där är det! Gav fram kvittot och de bad om ursäkt. Med sura miner, ett rött ansikte gick jag ut från Maxi. Fy helvete vad pinsamt jag tyckte det var. Som om jag skulle ha snattat en jäkla brunkräm :S Förbannad blev jag också då jag tycker att dom får väl för fan larma av de saker de säljer när de köps. Herregud!! Fy fan va arg jag var.

Skrev och berättade allt för krikke för att få lite medkänsla där tänkte jag, "haha" var det jag fick tillbaka :P Då orkade ju inte jag heller hålla mig utan började småskratta åt situationen, men försökte ändå att stanna på min arga sida. Jag hade rätt att vara arg! Vad hade hänt om jag ej hade haft kvitto? Den var ju oöppnad!

Det är tur att man hann shoppa innan så man kunde trösta sig med sina kjolar.. Tröstkjolar!


Midjekjolar. Riktigt snygga på och med ett enkelt svart linne under är
outfiten klar för kvällen. Ska kika efter lite snygga linnen än bara vanliga
svarta som man kan ha till. Mest till nyår, samtidigt som ett vanligt svart
linne gör det hela stilrent men jäääkligt snyggt ;) Man kan även lägga till ett
snyggt skärp i midjan. Smalt skärp tror ja skulle passa bäst. Får testa någon dag,
ta kort och visa. Men visst är kjolarna snygga?



// Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0