Vad är värt och vad är inte?

Så.. Är detta meningen med livet, att gå runt och vara depp över ngn som spelade på ens hjärta och känslor? Är det rätt att man ska fästa för en person som inte visar samma sak till 100%? Hur många gånger har man inte gått på samma skit om och om igen. Jag orkar inte falla tillbaka varenda gång. Jag pallar det inte mer. Men personen ifråga fortsätter att uppmuntra sen kör in mig i ett hörn, att låta mig stå där o vänta tills... ja, tills vadå? Jag duger igen eller tills det skiter sig för honom, så att jag duger då? Har jag missat något eller är inte jag också en människa med känslor eller? Verkar nästan inte så på folk. Sen när man mår såhär och man berättar om det så blir det tjaffs och bråk ist. ÄR DET MITT FEL ATT JAG MÅR SKIT ELLER?!? Usch, jag blir så arg. Är det inet tillåtet att vara ledsen ibland? Med tanke på allt så borde vissa personer förstå varför jag mår och gör som jag gör.

Men vadå, ska jag vika mitt liv åt någon som absolut inte tänker vika sitt till mig? Till någon som inte är säker,. som kan säga saker lätt för att sen låta en stå kvar som ett fån? Usch jag tycker inte om sånt här. Och det värsta är att jag låtit personen gjort såhär mot mig. Smart drag av mig där. Nej. Klart personen gör samma sak om och om igen, Klart personen säger och behandlar mig som den vill, som en liten docka som får åka fram o tillbaka. Inte så konstigt när jag tillåtit det. Och det roliga är att när jag bestämmer mig för att sluta så säger personen ngt som får en upp i himlen igen och det är slut med sånt nu! Kom tillbaka när du vet vad du vill och när du vet vad du känner. Kanske är jag kvar kanske är jag borta. Ingen vet säkert. Kommer inte öppna mig på länge nu iaf för någon annan. Men man vet aldrig när kärleken tittar in. ELLER HUR? Sånt borde ju "den" veta.

Jag har stöttat och jag har lyssnat så mycket jag kan. Jag har gråtit när Personen pratat om andra tjejer men jag har bitit ihop jävligt bra ändå och vet du vad, jag är stolt över mig själv! Är du det över dig?
Under en lång tid var jag stolt över dig, Väldigt stolt! och nu? Vem är du nu, vem har du blivit? :'( Jag försöker se så mycket mellan mina fingrar som det bara går men jag tror inte jag lyckas så jättebra. Och det är väl därför jag skirver detta idag.


image27


Så är det värt det då, är det värt att känna sig ensam,
att känna sig obehövd för att man inte "duger" där?
Ärligt? Jag vet inte.. .

Har du varit värd alla tårar? Varenda en... Varje liten droppe som runnit ner för min kind har varit för dig. Det vi kallar hjärta gör ont nu. Snälla gör inte såhär igen. Det är sant. kärlek dödar. Och den har greppat om min hals väldigt fint nu och drar åt sakta men säkert. Inte så rockigt kanske. Måste slita mig loss eller låta dig lossa på det, men det lär aldrg hända.


Kärleken är inte blind, den är bara så grymt dum.
Jag har försökt. nu är det upp till dig lr låta det
rinna ut i sanden.. Mitt hjärta är förevigt ditt, men det
betyder inte att jag finns föralltid...


Allt har ett slut, frågan är bara när det ska sluta...





(Vanilla Sky - Umbrella.mp3  me like to.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0