Sommarkrysset.

japp, då har man varit med i sommarkrysset och sjungit. Hur kul som hellst :) Tidningar och folk som ville ha autografer bara vällde över :) jag stormtrivdes :D Vem skulle inte ;) hehe. Repade med bandet i fredags o satte låten så det lät bra, sen så drog vi till catchy och fick ngr av våra singlar som är färdig tryckta :D Vilken känsla!!!! :D Hur skönt som hellst att ha den i handen :) På kvällen åkte jag och Elena ner till stan, kollade lite studenter o så. Ringde Axel som också tog studenten o kollade om han hade roligt, och det hade han :)

Väl på sommarkrysset så repade vi med dansarna som va jättegulliga o dansade loss på scenen :) Okså en jätteskön känsla o se glada och roliga folk dansa och sjunga till våran låt. hehe. Varmt varmt vaaarmt va det också :P haha ja herre min gud :P Efter sommarkrysset så drog vi o tog en öl, lr två lr tre.. med våra familjer. va mysigt. Även där frågade folk efter singeln och autograf. Folk ville ta kort med oss osv :) haha dom va så söta :P Sen drog vi vidare till ngt ståälle på stureplan. mmh jag vet :P haha men jag blev inte långvarig. Åkte och träffade axel ist :D SÅÅÅ SKÖÖNT ATT SE DIG IGEN!!!! Vi pratade minnen och att det fan va 2 år sedan nästan sen vi sågs :P lite sjukt men han tyckte at det va jättekul o se mig igen, samma tyckte jag. Jag blommade upp när han kom. Trivs bra i hans sällskap, en av de bästa vännerna jag har det! Synd att vi inte bor närmre så hade vi kunnat umgås mer än varannat år :P haha. Men kommer nog va i sthlm endel eftersom skivbgolaget ligger där. så blir väl att åka dit in i mellan och även för o träffa tidningar o så. Så då kan vi umgås mer o ha roligt som vi har b+de när vi träffas och över telefon :) Skrattar när jag är med han :P haha "tööligt" hahaha. söt vännen då :D hahah han visste inte vad jag menade med töligt :P han skulle träffa franzéns mamma han. Han skulle förmodligen inte fatta ett ord av vad hon sa :P Jooora, lite kanske ;)

Neeej, nu väntar jag på att Keith ska komma så ska vi åka iväg och träffa jossan. Så ska jag ringa linda med o kolla vad hon gör. Saknat dom små flickorna mycket!!! (L) all kärlek till er.

(du är patetisk. du vet inte ett skit!! haaaj)

Ha det så bra så hörs vi snart igen ;) Pussheej

image102

Sommarkrysset. (bild: Expressen)

http://www.expressen.se/noje/1.1182733/trotsade-dodshot


Uppdatering...


image103
Linda Rangfeldt, 20 år, och Elena Renhult, 19 år, kom på söndagen tillbaka från Stockholm.
De tonar ned uppståndelsen kring det sms som skickades innan spelningen på Gröna Lund.
Foto: Örjan Söderlund


Kick fick en kick
NÖJE:
Spelade i Sommarkrysset Innelistor, singelsläpp och en sommar fylld med spelningar. Nwt.se träffade framgångsrika tjejduon Kick dagen efter TV4:s ?Sommarkrysset?.

- Vi fick en kick, säger Linda Rangfeldt, 20 år, i Kick,
som också tonar ned uppståndelsen kring det sms som fick TV4 att skärpa säkerheten under framträdandet.

Tåget från Stockholm har rullat in. Kick bläddrar i kvällspressen som ligger på bordet på stationen i Karlstad. En bild med rubriken ?Trotsade dödshot? handlar om lördagens spelning i TV4:s program Sommarkrysset.

- Det är så överdrivet, säger Elena Renhult, 19 år, som utgör ena halvan av Kick.

På toppen

Kick, Elena Renhult, 19 år, och Linda Rangfeldt, 20 år, från Karlstad hade en demo på sin sida på myspace, men fick på några veckor skivkontrakt. Kicks singel Fest hos mig! håller på att blir årets "sommarplåga" och den närmaste tiden är mer eller mindre fullbokad med spelningar.
- Vi är på toppen nu känns det som, men vi vill fortsätta klättra, säger Linda Rangfeldt.

Skärpt säkerhet Men framgångens baksida har också visat sig. Inför spelningen på Gröna Lund, där Sommarkrysset sänds, fick Linda Rangfeldt ett sms, med ett innehåll som gjorde att TV4 skärpte säkerheten.

Vad stod det?
- Det var ett mindre trevligt sms, säger Kicks manager Marcus Neonberger.
- Vi tar det som att folk är avundsjuka för att det har gått så fort för oss, säger Elena Renhult.
- Men vi litade på TV4, det var inga problem.


Ni tänkte inte på det där sms:et när ni stod på scen?
- Nej, det var så roligt. Publiken var så taggad, vi fick en kick, säger Linda Rangfeldt.

Vad önskar ni er mest av allt just nu?
- Att det blir en riktigt härlig sommar, säger Linda Rangfeldt
- Ja, och att det fortsätter att gå bra för oss, säger Elena Renhult.


Ellen Andersson 054-19 96 74 / [email protected]

Fotnot: Kicks singel - Fest hos mig! släpps den 4 juni. Till sensommaren hoppas
gruppen släppa sitt första album.

Publicerad: 2008-06-01 18:55

( http://www.nwt.se/ArticlePages/200806/01/20080601185002_420/20080601185002_420.dbp.asp )

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en trevlig söndagskväll! =)

2008-06-01 @ 18:55:34
URL: http://sannakumlin.blogg.se
Postat av: Alexandra Elfstrand

Ni var asbra! Helt totalt bäst!Ni ägde hela sommarkrysset! Kram på dig Linda // Alex

2008-06-01 @ 20:11:34
Postat av: Michaela

Va kul før dig gumman!! :)
Du ser, all alladin sjungande på festerna har satt sina spår ! ;)
kommer kanske till karlstad i helgen till jossan, ska d va me då lr `? puss

2008-06-02 @ 10:25:54
URL: http://www.citrondoft.blogg.se
Postat av: Linda

Hehe ne han skulle nog inte fatta mycket av va mormin säger :) synd att vi inte hann ses igår. hör av dig när du har tid iaf. puss mitt hjärta

2008-06-02 @ 10:46:23
URL: http://liindsa.blogg.se
Postat av: L

michan, haha ja du ser ;) EN HEELT NYY VÄÄÄRLD :D hahah. jag kanske ska vara med om jag är ledig
:)

Linda mitt hjärta, idag sågs vi och det va kul. har verkligen saknat dig! PUSS

2008-06-03 @ 04:21:11
URL: http://Lindarangfeldt.blogg.se
Postat av: Tom

Du har ingen Msn som du vill dela med dig av?:P puss

2009-05-01 @ 16:14:11
Postat av: Virrepirrepäron

Gör lite annan sorts musik nu, typ reggae ;)

2009-06-20 @ 11:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0